Miten uutiseksi? – Mediaviestinnän verkkokurssi

Omaan tahtiin

Opiskele omaan tahtiin – koko kurssimateriaali avautuu käyttöösi kerralla.

Kokonainen vuosi aikaa!

Kaikki materiaalit ovat käytössäsi vuoden ajan aloittamisesta.

Monipuolista oppia

Materiaaleina videoita, tekstejä, ääntä, kuvaa ja monipuolinen työkirja työpohjineen.

Miten uutiseksi? – Mediaviestinnän verkkokurssi

490,00 

Tekevätkö toimittajat juttuja teille tärkeistä teemoista? Lähetätkö tiedotteen silloin, toisen tällöin ja toivot parasta?

Miten uutiseksi? – mediaviestinnän verkkokurssi yhdistyksille ja järjestöille johdattaa mediatyön taituriksi. Kurssilla opit, mitä voit tehdä itse, jotta saat medianäkyvyyttä oikeissa medioissa. Ja mitkä oikeastaan ovat juuri teille oikeat mediat?

Medianäkyvyys on erittäin painavaa ja vaikuttavaa – sitä ei kannata jättää sattuman varaan. Verkkokurssilla tunnistat ja kirkastat aiheet ja teemat, joiden ympärille lähdet rakentamaan kiinnostavaa mediaviestintää.

Miten uutiseksi? -verkkokurssilta saat käytännön välineitä tavoitteellisen mediaviestinnän tekemiseen. Ideoiden ja oivallusten kautta opit taitavaksi mediaviestijäksi ja teet oman organisaatiosi mediaviestinnästä suunnitelmallista ja tehokasta.

Tosi kattava, konkreettinen kokonaisuus ja täyttä asiaa! Opin paljon uutta ja aion palata vielä materiaaleihin, kun olen niitä sulatellut. Tosi hyvä, että teillä on paljon ladattavia ja täytettäviä materiaaleja. Tekninen toteutus oli myös toimiva.

– Eve-Linda Lassila, hankekoordinaattori, Vanheneminen.fi-hanke, Vanhustyön keskusliitto

 

Mitä opit?

Medianäkyvyys tarjoaa organisaatiolle valtavasti mahdollisuuksia! Verkkokurssilla opit:

  • kytkemään mediatyön tavoitteelliseksi osaksi organisaatiosi viestintää
  • asettamaan mediatyölle konkreettiset tavoitteet ja saavuttamaan ne
  • ideoimaan aiheita ja teemoja mediaviestintään
  • kohdistamaan viestisi oikein
  • kirjoittamaan tiedotteita ja otsikoita, joista toimittajat innostuvat
  • hoitamaan mediasuhteita
  • valitsemaan työkaluja mediatyötä helpottamaan
  • toteuttamaan mediatyötä työarjessasi suunnitelmallisesti

    – ja tietenkin saamaan omille teemoillesi näkyvyyttä mediassa!

Kurssimateriaali sisältää käytännöllisiä viestinnän työkaluja, joita pääset hyödyntämään omassa työssäsi.

Kenelle kurssi sopii?

Miten uutiseksi? – mediaviestinnän verkkokurssi on rakennettu erityisesti erityisesti järjestöjen, yhdistysten, hankkeiden ja muiden julkisten toimijoiden viestijöille. Kurssi sopii viestinnän asiantuntijoille, esimiehille, projektipäälliköille – kaikille viestijöille, jotka ovat kiinnostuneita tiedottamisesta ja sen mahdollisuuksista.

Klikkaa kurssi ostoskoriin!

 

Voit käydä verkkokurssin läpi itsenäisesti tai yhdessä kollegojen kanssa pohtien ja työstäen. Mikäli useampi organisaatiostasi tai vaikkapa hankeverkostostasi työstää kurssia yhdessä, tilaa ystävällisesti useammalle oppijalle pääsy kurssille tilauslomakkeella.

Mediaviestinnän kurssista on kaikille projekteissa työskenteleville hyötyä. Se, että kurssi on verkossa ja sen voi toteuttaa omaan tahtiin, on yksi verkkokurssin valttikortti.

– Katja Helo, hankepäällikkö, Vanheneminen.fi-hanke, Vanhustyön keskusliitto

5 teemaa + bonus

1. Mediatyö on osa viestinnän kokonaisuutta

Lyhyt katsaus mediatyöhön ja siihen, miksi sitä kannattaa tehdä. Ansaitun median merkitys osana viestinnän kokonaisuutta.

2. Suunnittele sopivasti

Mediatyön suunnittelu, tavoitteiden asettaminen ja kohderyhmien tunnistaminen. Miten medialle tärkeät uutiskriteerit hyödynnetään parhaiten omassa mediatyössä? Tehtäviä, jotka auttavat sinua terävöittämään tavoitteesi ja tietysti uutistesi kärjen – työsi tuloksia hyödynnät kaikessa viestinnässäsi.

3. Mediat ja tekijät

Katsaus mediakenttään ja median toimintatapoihin.  Mitä medioita ja keitä toimittajia sinun kannattaa tavoitella? Vinkkejä oman mediasuunnitelman tekemiseen.

4. Mediatyö projektina

Tiedoteprojektin läpivienti menestyksekkäästi – työkalut oman tiedoteprojektin toteuttamiseen alusta loppuun.

5. Hyvä tiedote on toimittajan työkalu

Tiedotteet kuntoon! Opit, miten teet tiedotteista toimittajaa puhuttelevia ja niin toimivia, että ne eivät joudu toimitukseen saapuessaan suoraan roskakoriin. Mitä muuta materiaalia toimittajille kannattaa tarjota?

+ Aineistopankki, josta löydät kaikki työkalut työskentelyysi – näiden pohjien avulla kokoat itsellesi kattavan mediaviestinnän suunnitelman.

+ bonusmateriaali, johon olemme koonneet mediatyötä helpottavia työkalua ja vinkkejä tiedotejakeluun, mediaseurantaan ja toimivan uutishuoneen tekemiseen.

Osta nyt

 

Kurssin rakenne, sisällöt ja materiaalit

  • Kurssimateriaalit ovat videoita, tekstejä ja työpohjia.
  • Täytät kurssin edetessä työpohjia ja muodostat näin itsellesi aineiston, johon kokoat oman organisaatiosi mediaviestinnän suunnitelmaa.
  • Monipuoliset tehtävät innostavat pohtimaan, ideoimaan ja soveltamaan oppimaasi oman organisaatiosi mediaviestintään.
  • Erityisesti tehtävät soveltuvat yhteiseen pohdintaan kollegan kanssa. Pyydäthän isommalle ryhmälle erillisen tarjouksen.
  • Ladattavat taustamateriaalit ja täyttämäsi työpohjat jäävät käyttöösi kurssin jälkeen.
  • Kurssi avautuu osioittain, ja voit palata niihin koko kurssin ajan omaan tahtiin juuri silloin kun sinulle sopii.

Aloita heti!

Kurssimateriaalit ovat käytössäsi heti oston jälkeen – saat henkilökohtaiset tunnuksesi kurssiympäristöön ostettuasi kurssin.

Tyytyväisyystakuu

Sinulla on 7 päivää aikaa tutustua kurssimateriaaleihin. Saat rahasi takaisin, mikäli et ole kurssiin tyytyväinen!

Osta nyt

Haluatko oman kurssisi myyntiin?

Viestinnän tai markkinoinnin asiantuntija! Kun sinulla on idea ja kurssisisällöt, tarjoamme kodin kurssillesi. Viestintäkurssit.fi tavoittaa oppimisesta kiinnostuneet asiantuntijat.

Lue lisää ja tule mukaan!